Żywność organiczna wcale nie jest taka zdrowa

żywność organiczna badania zdrowie dieta

Potrzeba było 50 lat badań, by to stwierdzić.

Różnica w wartościach odżywczych między żywnością organiczną (czyli produkowaną bez użycia środków chemicznych) a zwykłą jest znikoma i brak specjalnych, pozytywnych skutków jej spożywania - na podstawie zbieranych przez pół wieku danych stwierdzili brytyjscy naukowcy.

Badanie ekspertom z z londyńskiej Szkoły Higieny i Medycyny Tropikalnej zleciła Food Standards Agency. Zbiorcza analiza jest podsumowaniem 162 niezależnych badań na temat żywności organicznej.

Wedle raportu, którego podsumowanie opublikowano w American Journal of Clinical Nutrition żywność organiczna zawiera tyle samo składników odżywczych i witamin co zwyczajne uprawy, przetwory mięsne i produkty mleczarskie - czytamy na serwisie BBC.

Faktycznie, odkryto różnice, ale dotyczą one np. poziomi azotu i fosforu. Wynikają one z innego sposobu nawożenia a odnotowane ilości tych pierwiastków nie mają większego znaczenia dla zdrowia człowieka.

Tymczasem, jak wynika z badań rynku, konsumenci są w stanie zapłacić krocie za tzw. zdrową żywność. Rynek tych produktów tylko w Wielkiej Brytanii szacuje się na ponad 2 mld funtów rocznie.

JS

Dodaj komentarz

Najczęściej komentowane