Czekolada w ciąży? To nie tylko zachcianka
Tak organizm matki chroni dziecko.
Regularne jedzenie czekolady przez kobiety w ciąży o połowę obniża ryzyko poważnych kłopotów zdrowotnych matki i dziecka, a nawet poronienia.
Naukowcy z Yale University twierdzą, że wystarczy sięgnąć trzy razy w tygodniu po czekoladę, aby znacznie ograniczyć możliwość wystąpienia stanu przedrzucawkowego - donosi "The Herald Sun".
O TYCH SŁODKOŚCIACH KOBIETY MYŚLĄ PODCZAS SEKSU>>
Badacze uważają, że to efekt działania teobrominy, substancji zawartej w ziarnach kakao. To ona pomaga regulować ciśnienie krwi i rozszerza naczynia krwionośne w organizmie.
Stan przedrzucawkowy to najczęstsza przyczyna powikłań w czasie ciąży. Naczynia krwionośne w łożysku nie rozwijają się wtedy prawidłowo, a kobieta ma zbyt wysokie ciśnienie - wyjaśnia dziennik.
LUBISZ CZEKOLADĘ? ZOBACZ PRZED CZYM JESZCZE CIĘ UCHRONI>>
Dziecko nie otrzymuje z kolei wystarczającej ilości substancji odżywczych i nie może się prawidłowo rozwijać, w skrajnych przypadkach może dojść do poronienia lub przedwczesnego porodu.
-
http://timesofindia.indiatimes.com/Life/Health-Fitness/Health/Chocolate-reduces-risk-of-premature-birth/articleshow/6146197.cms
- http://timesofindia.indiatimes.com/Life/Health-Fitness/Health/Chocolate-reduces-risk-of-premature-birth/articleshow/6146197.cms http://www.dailymail.co.uk/health/article-1293098/A-regular-chocolate-treat-halve-womans-risk-giving-birth-prematurely.html
- http://www.dailymail.co.uk/health/article-1293098/A-regular-chocolate-treat-halve-womans-risk-giving-birth-prematurely.html http://www.heraldsun.com.au/news/breaking-news/chocolate-may-reduce-risk-in-pregnancy/story-e6frf7jx-1225889989576
- http://www.heraldsun.com.au/news/breaking-news/chocolate-may-reduce-risk-in-pregnancy/story-e6frf7jx-1225889989576
5.41
4.36
3.45
Dodaj komentarz